رشد

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

آرشیو

رشد قدي پسر در دوره نوجواني و افزايش آن

رشد قدي پسران چگونه است؟رشد قد و تغيرات آن يكي از حيطه هاي رشد جسماني است كه در هر دو جنس به ويژه مردان مود توجه ويژه قرار دارد.
در چرخه ي طبيعت، رشد قد و استخوان ها مي تواند نشانه اي از مردانگي باشد و براي عده ي زيادي از افراد سوال است كه رشد قد تا چه زماني ادامه دارد؟
با ادامه ي مطلب همراه باشيد تا شما را با مهم ترين نكات رشد قدي پسران و مردان بيشتر آشنا كنيم.
رشد قد هيكل افزايش پسر2 پاسخپاسخ داده شده 7 ساعت قبل توسط q2aadmin حرفه اي (500 امتياز)دوران پر تنش بلوغ و رشد قدعمده ترين تغيرات جسماني از جمله تغيير در قد از دوران بلوغ اتفاق مي افتند.
به طوريكه مي توانيم بگوييم با گذشت يك الي دو سال از زمان بلوغ پسر نوجوان، تغييرات قدي به اوج خود مي رسند و اگرچه رشد فيزيكي تا چند سال همچنان ادامه دارد اما رشد قدي پس از زماني دو ساله تكميل مي شود.
باتوجه به اينكه زمان بلوغ در پسران متفاوت است و آيتم هاي متنوعي مانند شرايط تغذيه، محيط جغرافيايي، جو خانواده و ژنتيك بر آن اثر دارند، نمي توان زمان دقيقي براي تغييرات قدي در نظرگرفت اما با توجه به آيتم هاي ذكر شده مي توان آن را پيش بيني كرد.
متخصصان حوزه ي رشد بر اين عقيده اند كه فاكتورهاي تاثيرگذار پس از تولد كودك از جمله نوع تغذيه با شير مادر يا جايگزين هاي شير مادر، زمان خواب و مدت خواب، دفعات شيردهي و تغذيه در طول روز و زمان آغاز تغذيه كمكي و رعايت روند سر سيستماتيك، تنوع تغذيه و قوام غذاهاي كمكي از جمله عواملي هستند كه پس از تولد، روند رشد قد در كودكان را تعيين مي كنند..
به طور كلي مي توان نمره ي ميانگين قد در پسران را در ايالات متحده 178 سانتي متر در نظر گرفت هر چند اين عدد نيز تقريبي است.
برخي محاسبات نيز مجموع قد پدر و مادر را بر دو تقسيم كرده و رقم 6.4 سانتي متر را به آن اضافه مي كنند كه براي تخمين قد احتمالي در فرزندان پسر كاربرد دارد.
پاسخ داده شده 7 ساعت قبل توسط q2aadmin حرفه اي (500 امتياز)نكات قابل توجه در رشد قدي پسرانبه طور كلي اين هورمون هاي مربوط به رشد هستند كه رشد قدي فرد را تعيين مي كنند.
در صورتي كه تعادل هورموني بدن از بين برود، ممكن است سرعت رشد كمتر يا بيشتر از حد معمول خود شود.
بنابراين در صورت مشاهده ي رشد بيشتر يا كمتر قد فرزندتان نسبت به گروه همسالانش بهتر است با پزشك مشورت كنيد.
روش هاي مختلفي براي پيش بيني رشد قدي وجود دارد كه عكس برداري x-ray يكي از آن هاست.
نكات كاربردي افزايش رشد قد در پسرانعلي رغم تاثير عوامل ذكر شده در رشد قد پسران، با استفاده از راهبردهايي ساده مي توان رشد قد را در پسران نوجوان افزايش داد.
اين راهبردها عبارتند از :
1-ورزشورزش از جمله ابزارهاي محيطي است كه با استفاده از آن مي توانيد رشد قد خود را به حد نهايي نزديك كنيد.
ورزش هايي مثل يوگا، ژيمناستيك وشنا تاثير بسيار زيادي بر افزايش قد دارند.
به عنوان مثال مي توايند با استفاده از تمرين هاي كششي ران و باسن، به خود كمك كنيد.
مصرف غذاهاي حاوي پروتئين و كربوهيدرات 2 ساعت قبل از فعاليت ورزشي و بلافاصله بعد از آن باعث افزايش قابل توجه هورمون رشد مي شود كه نقش قابل توجهي در افزايش قد دارد.
در مورد ورزش، توجه اين نكته نيز مهم است كه ورزش كردن نبايد منجر به ايجاد گرسنگي و يا خستگي خارج از كنترل شود. در غير اين صورت مي تواند اثرات معكوسي به همراه داشته باشد.
2-تغذيهدر دوران نوجواني، استخوان ها براي رشد و نمو نيازمند برخورداري از تغذيه ي مناسب هستند. بهتر است در سبد تغذيه اي نوجوان مجموعه از مواد نشاسته اي؛ كلسيم دار و پروتئيني را قرار دهيد و شكر و قند را كم كنيد.
مصرف پروتئين هاي زودجذبي مانند ماست، شير و پنير، ماهي و مرغ نيز گزينه ي بسيار خوبي است.
قانون تغديه اي كلي افزايش قد بيانگرآن است كه استخوان ها براي رشد نيازمند كلسيم، فسفر، ويتامين آ و منيزم هستند و وجود پروتئين كافي باري رشد عضلات نيز بسيار ضروري است.
بنابراين با استفاده از شير، لبنيات، بادام، فندق و مغز ها به تامين كلسيم بدن تان كمك كنيد. سزي هاي تيره و رخي از غلات نيز به شما كمك مي كنند تا فسفر مورد نيازتان را به دست آوريد.
براي تامين ويتامين آ نيز گروه هايي از جمله جگر، كره، هويج و سبزي هاي داراي برگ زرد و سبز بسيار مفيد هستند.

منبع:مشاوره آنلاين-رشد قدي پسر در دوره نوجواني و افزايش آن

نویسنده:

تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 ساعت: 11:18

تعداد بازديد : 628

به این پست رای دهید:

برچسب ها : ,,,

بخش نظرات این مطلب


ليست صفحات

تعداد صفحات : 28

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 1660
کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 46
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 286
بازدید ماه : 5662
بازدید سال : 23771
بازدید کلی : 3722490
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.17.186.218
مرورگر : Unknown AppleWebKit
سیستم عامل : Search Bot
امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403

درباره ما

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

آخرین نظرات کاربران

امکانات جانبی